Kommentare zu Straßenbahnreisen

 

Juli 2020

14.07.20:
Anonym: LINIE 15SVENDESLÆFE I ORDRUPUDBEDES TAK
 
Sporvognsrejser: Den strækning som er vist for linje 15 er den strækning som linjen havde da den blev nedlagt i 1963. Det er altid den sidste rute for en linje der vises. Sådan er det valg på hele hjemmesiden.
08.07.20:
Sebastian Strobel: In welchem Jahr fuhr das fahrzeug?
 
 

Juni 2020

29.06.20:
Hans John Bengtsson: Ich habe den Wagen in Bad Cannstadt gesehen 3 male, und ich hoffe er will gelangen.
 
 

Mai 2020

29.05.20:
Ashis Mitra: This was the last batch of front trollypole car in Kolkata, last ran around 1982. I rode 1 or 2 times in my childhood. Look how this road is over-congested. This was one of the oldest tram street in Kolkata, since horse tram era.
20.05.20:
Ashis Mitra: This route has closed in 2019, not in 2015, please correct the closure year.
 
Sporvognsrejser: Corrected
01.05.20:
Ashis Mitra: This photo was taken in 2010, please change the date.
 
Ashis Mitra: Please change the operator name, it is now WEST BENGAL TRANSPORT CORPORATION, not CALCUTTA TRAMWAYS COMPANY.
 
Henrik Boye: Corrected from 2019
 
Henrik Boye: Corrected
 
 

April 2020

29.04.20:
Adel zamalek: Very good
25.04.20:
Ashis Mitra: This route is now running between Esplanade & Gariahat, please update it.
 
Ashis Mitra: The route on google map you are pointing is not route 21, it is route 20, please correct it.
 
Ashis Mitra: Park Circus depot is now not served by tram, it is now a bus depot. So route 22 is now running between Esplanade & Nonapukur, please correct and update it.
 
Ashis Mitra: This route is now permanently closed since 2019. So transfer it to disused route.
 
Ashis Mitra: This route is now permanently closed since 2019, so please transfer it to disused route list.
 
 

Februar 2020

11.02.20:
Wichuwarrior: Dieser Wagen wird eigentlich nie wieder Fahren. Sturm Sabine hat seines Gemacht.
 
 

Januar 2020

13.01.20:
Benjamin: Nice!
 
 

November 2019

01.11.19:
Lars Ole Rasch Jensen: Hvor kan man købe et 7-dages kort til sporvogn i Dublin?
 
 

Oktober 2019

30.10.19:
Karl Schreeck: Sehr geehrter Herr Boye, beim Eintragen des Streckenverlaufs ist Ihnen ein Irrtum unterlaufen. Die Strecke endete nicht in Ebelsberg am Bahnhof sondern folgte der Wiener Straße (Fernstraße 1) weiter in den Ort. Das Ende war an der heutigen Straßenbahnhaltestelle "Ebelsberg Ort" zu finden. Mit freundlichen Grüßen Karl Schreeck
 
Henrik Boye: Danke für die Info. Es ist jetzt behoben.
 
 

September 2019

30.09.19:
Henrik Boye: Jens Det er der ikke noget der tyder på. Som jeg kan se så er der flere nye linjer på vej
29.09.19:
Jens Axelsen: Ser lige at 4 linier er nedlagt siden 2013. Er man ved at afskaffe sporvognene i Amsterdam?
 
 

Juli 2019

20.07.19:
Jette Andersen: Vi bor på Alexanderplads og skal til zoo. Kan man tage linje m5 dertil? Eller m6 eller m8?
07.07.19:
Fritz Sommer: Ich bin jetzt auf Ihre Seite gestoßen und richtig begeistert, wann finden immer Straßenbahn-Fahrten-Ausflüge in die einzelnen Städte statt, können Sie mir ein Liste oder Angebote machen, es gibt soviel zu sehen und zu erleben. Ist das dann in einer Reisegruppe Interessierter....ja informieren Sie mich bitte mal....Herbzlichst grüßend verbleibe ich FRITZ SOMMER
 
 

Mai 2019

15.05.19:
Tom P. Neesgaard: SFV 33 er den 5. april 2019 flyttet fra Gera til Sporvejsmuseet og midlertidigt hensat i spor 17 (i presenning og pakket ind i plastik under Tramtaget).
 
Tom P. Neesgaard: KS 815 er ans?gt stadig hensat i Gera indtil foråret 2020. Dette indtil der er skabt plads i Remise 3 på museet.
 
Tom P. Neesgaard: KS 1531 er den 25. oktober 2017 ankommet med færgen Poul Anker fra Sassnitz, Murkran, Rügen for derefter at blive fragtet til fabrikken Trio i Nexø. Her står den i dag for restaurering. Så restaurering afventer hos Trio i Nexø, Bornholm. Bogierne bliver restaureret på Sporvejsmuseet.
 
 

März 2019

05.03.19:
Flemming Elniff Larsen: Min tipoldefar Niels Peter Dønnergaard var ansat i Københavns Sporveje i 35 år han fejrede guldbryllup i 1943 og flyttede til Tureby ved Køge og blev 97 år. Jeg kunne godt tænke mig at vide lidt om hans arbejdsår for Københavns Sporveje. Jeg vil blive glad hvis I kunne skaffe mig en forbindelse til hvor jeg evt. kunne få noget at vide om hans år her. MVH: Flemming Elniff Larsen
03.03.19:
Henrik Boye: Jo. Det er rettet. Tak
02.03.19:
Bjarne Timm: Er det ikke 17 august og ikke 17 september. Mvh Bjarne
 
 

Januar 2019

29.01.19:
Henrik Boye: Thanks for the information. It is corrected
28.01.19:
Andrew Hunt: This cannot be 9160 as the first SJ tram was 9170. So this is more likely to be 9180.
 
 

Dezember 2018

30.12.18:
Henrik Boye: You can try here: https://sporvognsrejser.dk/fotos/billetter/wien_02.jpg
26.12.18:
Shree: Why can't I print it? I need it for a scrapbook. Please help!
10.12.18:
Anonym: Der er et udateret, men måske 100 år gammelt billede af linie 8 kørende gennem Cort Adelers Gade på Det kgl. Biblioteks billeddatabase. JFYI
 
 

September 2018

20.09.18:
Henrik Boye: Ist korrigiert.
19.09.18:
Sebasuchan Sebastian: Die 16 giebts noch.
17.09.18:
Torben Bay-Johansen: Det er kun undervognen til nr. 8, der befinder sig på museet, vognkassen er ophugget.
 
 

Juni 2018

22.06.18:
Henrik Boye: Thank you for the information.
21.06.18:
Alain Dengis: The trailer 9559 is an "Braine-le-Comte" type ! The trailer 9559 have always ride on the roads of La Louvière and Charleroi. She was often on the road 80 Charleroi-Trazegnies-La Louvière-Maurage and on the road 30 Anderlues-Morlanwelz-La Louvière-Bracquegnies. This trailer was based in La Louvière.
 
 

Mai 2018

05.05.18:
Andrew Kleissner: Tram route 24 reopened 24-04-2018 between Praca de Camoes and Campolide, later to be extended to Cais de Sodre. http://www.carris.pt/pt/noticias/2018/a-24e-esta-de-volta-a-cidade/
 
 

April 2018

30.04.18:
Gerhard Hammermueller: Ist der Prager Triebwagen eigentlich noch in Amsterdam? Und wenn nicht, was wurde aus ihm? Weiß jemand was darüber?
 
Henrik Boye: Hallo Ich weiß nicht, ob sie noch den Wagen haben, weil sie viele Wagen losgeworden sind.
 
 

Dezember 2017

19.12.17:
Pin Karo: Cool. Danke ;) Beste Website
 
 

November 2017

16.11.17:
Søren Gylden: Denne stammer fra et tryk på mælkekartoner fra mejeriet Enigheden omkring 1980.
 
 

Oktober 2017

03.10.17:
Tomasz Szymczyszyn: It is G-056 not G-059.
 
Henrik Boye: Thanks is corrected.
 
 

August 2017

15.08.17:
Uwe Castendiek: Das ist nicht die heutige Museumslinie 15, sondern die originale Linie 15, die bis 1967 bestand und dann in "5" umbenannt wurde. Die Aufnahme stammt aus der Hermann-Böse-Straße, die im Hintergrund erkennbare Esso-Tankstelle am Stern gibt es noch heute.
 
Henrik Boye: Danke für die Information. Es wurde nun korrigiert worden.
 
 

Juli 2017

20.07.17:
Kim Widen: Linjeføringen er ikke helt rigtig. Linje 4 har haft flere linjeføringer gennem årene men på den sidse tid gik den op ad Ringvägen den har på intet tidspunkt trafikeret hele Hornsgatan.
 
Henrik Boye: Tack för informationen. Det är riktat.
 
 

Juni 2017

25.06.17:
Henrik Boye: Jeg har prøvet at indtegne den rute som linje 13 kørte til sidst. Hvis du har et andet forløb så send ruten til hb@sporvognsrejser.dk.
24.06.17:
Kim Widen: Det viste billede er fra en senere linjeføring af linje 13 hvor den kører fra Fridhelmplan via Horntull til Mälarhöjden.
 
 

Februar 2017

16.02.17:
Gianpiero Peru: Viale Certosa at the intersection with viale Renato Serra, not piazza Ascoli.
 
Henrik Boye: Has been corrected.
 
 

September 2016

12.09.16:
Nordbahnmicha: Auch diese Aufnahme entstand in Hamburg, nicht in Berlin!
 
Henrik Boye: Vielen Dank für die Informationen! Es wurde nun korrigiert worden.
 
Henrik Boye: Vielen Dank für die Informationen! Es wurde nun korrigiert worden.
 
 

August 2016

21.08.16:
Nordbahnmicha: Die Aufnahme entstand nicht in Berlin, sondern in Hamburg! Lediglich die Beschilderung entspricht dem alten BVG-Standard...
20.08.16:
Bodil Berg Vejrum: Jeg boede i Århus fra 1967 - 1980. Jeg kørte rigtig meget med sporvogn dengang. Jeg har en plakat, som denne, men den har taget sig lidt i årenes løb, er det muligt at købe en ny plakat, med linje 14/5, så vil jeg blive glad, jeg savner at køre med sporvogn. I øvrigt et rigtig flot vogntog ........ Med venlig hilsen Bodil Berg Vejrum
 
 

Juli 2016

06.07.16:
Jens Stensgaard: Billedet må være ældre end det angivne 1964-67. Iflg. hjemmesiden "Radiodynastier i Århus" kan det ikke være nyere end 1960 da radioforretningen - IKA Radio - lukkede i 1960. Vinduerne er dækket af på et andet billede af butikken fra 61. Billedet er iøvrigt vist i SHS bog om Århus Sporveje uden en eksakt tidsangivelse for optagelsen men med oplysning om, at sådan så der ud frem til 1967
 
Henrik Boye: Tak for oplysningen. Er blevet rettet.
 
 

Mai 2016

29.05.16:
Martin: Ein bekannter,heimischer Ort mit dem Bahnhöfli an der Heuwaage.Unser Birsigtal-bähnli lebt auch heute noch als wäre es nie weg gewesen!(18 Jahre im Dienst Birsigtal)(32Jahre Aigle-Monthey AOMC).Also ich denke dass unser Bähnli im Birsigtal äussersten nachholbedarf an Jahre hat!Eine Rückkehr ins Birsigtal würde dem Bähnli sehr gut tun,als einfach nur verschrotten lassen.Es ist und bleibt eine Tratition!!!
23.05.16:
Henrik Boye: Unfortunately, I don't, but maybe there is another person looking at this site that have.
 
Florian Mura: Endstation Aigle: am 2. Oktober 2016 fahren unsere geliebten "Birsigtalbähnli" zum letzten mal Fahrplanmässig, dann werden sie durch modernste Stadler Kompositionen ersetzt und sollten verschrottet werden. Hoffen wir sehr, dass es eine Weiterfahrt in die alte Heimat ins Birsigtal gibt!
22.05.16:
Sonya Zunker: Hi. I was wondering if you have records of the tram conductors/workers from 1966. Its a long shot I know but I'm desperately trying to find my biological father. Sonya
20.05.16:
Martin: Ich finde dass "unser" Blau Weisses Bähnli einen Platz im Birsigtal verdient hat!
17.05.16:
Florian Mura: Ende Jahr sollten die meisten der Blauen Bähnli in Aigle verschrottet werden, weil eine neue Generation Züge eingeführt werden und auf 1500 Volt umgestellt wird. Ich rufe die Gemeinden im Birsigtal auf, sich einen Wagen der Birsigtalbahn zu reservieren als Schmuckstück in einem Kreisel. einem Schulhof oder einem Freizeitpark! Wie Martin schreibt, unser geliebtes Bähnli forever!!!
 
 

April 2016

22.04.16:
Florian Mura: Bitte schauen Sie Euroforum Birsigtalbahn/Waldenburgerbahn und schreiben Sie ihren Kommentar über die Vision der Wiederbelebung auf holländisch
 
 

Januar 2016

01.01.16:
P-G: Der er faktisk to forskellige typer af "Mustang" sporvogne på billedet. To vogne er af typen A25, men vognen nærmest kameraet er en A26. En letvægts variant af Mustang fremstillet i 20 eksemplarer af Hägglunds, og oprindeligt kaldt A25H. Et karakteristisk træk er de firkantede vinduer. Disse (nyere) vogner var de første Mustanger der blev ophugget, inden vi skiftet til højrekørsel i Sverige 1967.
 
Henrik Boye: Tack för informationen.
 
 

Dezember 2015

31.12.15:
P-G: Nej, det er en A25 (kaldet Mustang), som må ha et vognsnummer mellem 400-469 (muligvis 427). Disse vogne rejste jeg med hver dag, da jeg var en lille dreng. De forsvandt fra vores gader da vi skiftede til højrekørsel i Sverige den 3 september 1967. (Jeg håber du vil undskylde min dårlige dansk!)
 
Henrik Boye: Tack för informationen. Det har nu korrigerats.
16.12.15:
Henrik Boye: Denne billettype blev taget i brug i juli 1952. Billettypen gælder kun som lige ud. Denne nye billettype er lavet for at spare på papiret. Udtaler sporvejsdirektøren. "R M K" står for Remissen, Marienlund & Kongsvang.
 
 

November 2015

26.11.15:
Peer Pedersen: Jeg har for bare få hundrede kroner lejet en sporvogn, til en turist rundfart i Poznan for 20 pensionister i 2011. Vognstyreren var en engelsk talende gymnasielærer fra Poznan der er medlem af Poznan sporvognshistorisk selskab.  Vi kørte på kryds og tværs af de eksisterende ruter i ca. en time.
 
 

Oktober 2015

11.10.15:
Yvonne Serwart Schweiz: Wo kann ich diese Fahrkarte kaufen. Für Ihre Beantwortung Danke ich im Voraus.  Mit freundlichen Grüssen Yvonne Serwart
 
Henrik Boye: In Mesina in einem Kiosk, der Tickets verkauft für ATM.
 
 

September 2015

08.09.15:
Helge Mofoss: Originally a tramcar from Gothenburg - Sweden, in trafic in the 50-ties and 60-ties.
 
 

Juli 2015

13.07.15:
Morag Mcfarclane: lovely bridge x
11.07.15:
Erik Hansen: Endelig ser det ud til, at KS Lunding bivogn 1531 kommer til ære og værdighed igen. Bivognen har også ført en kummerlig tilværelse, bag Valby remise på Sporvejs Museet.
 
Henrik Boye: Ja, men p.t. ser det ikke ud til at der sker noget i Gera, omkring de vogne fra Danmark og Tyskland som de skulle have sat i stand. De er alle blevet stillet til opbevaring.
03.07.15:
Anonym: Endstation Heuwaage der Birsigtalbahn. Unser Bähnli bereitet sich auf die Weiterfahrt in Richtung Flüh, Rodersdorf vor. Gute Fahrt!
 
 

Juni 2015

23.06.15:
Martin: Der ganze Stolz der Original Birsigtalbahn! Unser ewig erhaltenes und geliebtes Bähnli! Forever.
 
 

Mai 2015

10.05.15:
Doris: Do have a post card the same picture... my grandmother sent me... she lived just down the street.
06.05.15:
Pia Sidenius Prien: Strandvejen, mod syd. Til højre ses hjørnet af Teglgårdsvej.
 
Henrik Boye: Mange tak for oplysningen.
 
 

April 2015

16.04.15:
Henrik Boye: Jeg ved ikke om det stadig er til salg nogle steder. Jeg har desvære kun dette ene postkort. Du kan evt. spørge hos Sporvejshistorisk Selskab (SHS).
15.04.15:
Eva Ardik: Er det et billede man kan købe?
 
 

März 2015

31.03.15:
Henrik Boye: Siden af denne legetøjssporvogn kan ses på denne side: https://da.sporvognsrejser.dk/andet/koebenhavn_modelsporvogn_23
30.03.15:
Allan Mathiassen: Det er vel ikke sådan at man kan få et bilede fra siden, det vil være rigtig fint... Mange hilsner Allan Mathiassen
 

© 2004-2020: Henrik Boye

Flagge von Dänemark

Flagge des Vereinigten Königreichs

Straßenbahnreisen auf Facebook

STRAßENBAHNREISEN
Straßenbahnreisen logo